Trend, który rośnie w siłę, czyli o mobilnym marketingu słów kilka

Trend, który rośnie w siłę, czyli o mobilnym marketingu słów kilka

Trend, który rośnie w siłę, czyli o mobilnym marketingu słów kilka
28 listopada
12:42 2021

Krótkie formy treści od wielu już lat na stałe są obecne jako forma komunikacji niewerbalnej. Popularne SMS’y dla niektórych są rewelacyjną alternatywą dla komunikacji głosowej i jako takie stanowią podstawę jako forma wymiany zdań, poglądów, etc. Zauważyli to także twórcy kampanii marketingowych, którzy postanowili wykorzystać to medium jako podwalinę do tworzenia reklam …jak się okazuje, z dużym sukcesem.

Nieoceniona siła telefonii komórkowej

Użytkowników telefonii komórkowej w Polsce jest ponad 56 milionów, przy czym warto zaznaczyć, że mowa tu o aktywnych kontach, a nie o osobach fizycznych. Doskonale wiemy, że wielu posiada po kilka kart sim, tudzież abonamentów.  Liczba ta jest dość spora i oczywistym jest, że należało to wykorzystać w celu szeroko rozumianej promocji oraz reklamy. Możliwość dotarcia do konkretnej grupy potencjalnie zainteresowanych usługą lub produktem osobach jest więc na wagę złota,a agencje marketingowe dokładają wszelkich starań, aby dane takowe pozyskać.  

SMS’y na start

Marketing mobilny, w ujęciu telefonii komórkowej oraz urządzeń przenośnych powstał wraz z rozwojem i popularyzacją SMS’ów i to jeszcze na samym początku pierwszej dekady XXI wieku. W pierwszej fazie rozwoju działania z zakresu marketingu mobilnego widoczne były jedynie w Europie oraz w Azji. Wtedy też po raz pierwszy firmy zaczęły zbierać dane na temat swoich klientów oraz starały się wysyłać im reklamy. Warto przy tym zaznaczyć, że część z nich nie był w żadnym stopniu dopasowana do ich zainteresowań. Budziło to wiele kontrowersji i niejako z konieczności powstały z czasem takie organizacje jak IAB oraz MMA, które monitorowały rynek i wprowadziły szereg zasad dotyczących wysyłki treści reklamowej tym kanałem komunikacji. Na dzień dzisiejszy wymogiem jest by przed wysłaniem reklamy w formie SMS, uprzednio zapytać klienta czy życzy sobie je otrzymywać. Co więcej, ma on także możliwość zrezygnować z dalszej subskrypcji. Rozwój branży sprawił, iż tego typu medium reklamowe jest łatwe i dość skuteczne, czego dowodzą regularnie publikowane raporty.

Udostępnij

Powiązane artykuły

0 Komentarzy

Brak komentarzy!

W tej chwili nie ma żadnych komentarzy, czy chcesz je dodać?

Napisz komentarz

Napisz komentarz

<

osiem + piętnaście =