Nazwa firmy – jak wybrać najlepszą?

Nazwa firmy – jak wybrać najlepszą?

Nazwa firmy – jak wybrać najlepszą?
15 stycznia
15:30 2022

Nazwa to jeden z najważniejszych elementów firmy. Czym powinni się kierować początkujący przedsiębiorcy przy jej wyborze, aby uniknąc przysłowiowej wtopy?

 Nazwa firmy jednoosobowej

Wiele przedsiębiorców zastanawia się jaka nazwa dla firmy będzie odpowiednia. Warto pamiętać o tym, że firmą przedsiębiorcy jest jego imię i nazwisko. Nikt nie może zarejestrować działalności gospodarczej bez sperecyzowania danych identyfikacyjnych. Te dane będą potem widniały na rachunkach i i innych dokumentach. Zamiast oryginalnej nazwy można się posługiwać – Anna Kowalka – usługi kosmetyczne. Nazwa spółek osobowych (jawne, partnerskie, komandytowe i komandytowo-akcyjne) powinny zawierać nazwisko przynajmniej jednego ze wspólników. Spółki kapitałowe mają w tym zakresie pełną dowolność, jednak muszą zawierać dopisek spółka z o.o. lub spółka akcyjna.

Nazwy firm

Z marketingowego punktu widzenia nazwa firmy powinna być krótka, zwięzła i wpadająca w ucho. To zwiększa szanse, że klienci ją zapamiętają. Przy krótkiej nazwie łatwo jest zachować spójność przy projektowaniu logo i hasła reklamowego. Krótka nazwa ma także pewną wadę – w obecnych czasach ciężko będzie znaleźć wolną domenę internetową, która nie jest jeszcze wykupiona. Stworzenie oryginalnej i krótkiej nazwy wymaga dużej kreatywności.

Nazwa firmy a dostępna domena

Wymyślając swoją unikalną nazwę dla firmy, pamiętaj aby sprawdzić dostępność domeny. Nazwa firmy powinna być identyczna jak domena internetowa  – wówczas firma będzie miała spójny wizerunek, a klienci internetowi nie będą mieli problemu z jej znalezieniem. Dlatego ważne jest unikanie polskich znaków.

Nazwy dla firmy

Podczas wyboru nazwy firmy musisz zastanowić się, czy Twoja firma będzie funkcjonować tylko na rynku polskim, czy także zagranicą. Jeśli chcesz współpracować z zagraniczymi klientami, nazwa powinna być globalna. Oprócz sprawdzenia polskich zastrzeżonych znaków towarowych, należy też przeanalizować zagraniczne. Bardzo ważną rzeczą jest sprawdzenie znaczenia wybranej przez nas nazwy w innych językach. Dwuznaczność w odbiorze nazw dla firmy przez obcokrajowców możne tylko zaszkodzić. Lepiej jest też nie stosować polskich znaków, ponieważ nazwa firmy będzie trudna do wymówienia przez obcokrajowców.

Jaka nazwa firmy?

Nazwa dla firmy musi być przede wszystkim oryginalna. Nie warto kopiować pomysłów innych. Przekształcanie nazw konkurentów też jest złym rozwiązaniem, ponieważ może się okazać, że klienci będą ją mylili z oryginalną. Firmy budowalne i przemysłowe bardzo często mają w swoich nazwach człon bud lub stal, a to powoduje, że są do siebie podobne i niczym się nie wyróżniają.

Powiązane artykuły

0 Komentarzy

Brak komentarzy!

W tej chwili nie ma żadnych komentarzy, czy chcesz je dodać?

Napisz komentarz

Napisz komentarz

<

1 × trzy =