Marketing 3.0 szkolenie dla MŚP

W ciągu ostatnich 5 lat marketing przeszedł już nie ewolucję ale prawdziwą rewolucję. Morze możliwości sprawia, że marketerzy i osoby odpowiedzialne za rozwój marki muszą podejmować szybkie i trudne decyzje. Mamy do czynienia ze zmianą rzeczywistości funkcjonowania marek i ich klientów.
Marketing internetowy
Jakie instrumenty pasują dziś do mojej marki? Co jest efektywne, a co tylko efektowne? Co jest absolutnym must have, a co tylko przelotnym trendem? Gdzie jest miejsce dla mojej marki? Jakie wartości wyznaje dziś mój klient i co moja marka ma mu do zaoferowania? Szkolenie ma na celu sprowokowanie do odpowiedzi na te (i wiele innych) pytań oraz odnalezienie własnej marketingowej ścieżki. Podczas szkolenia czerpiemy z realnych doświadczeń firm i marek – tego nie nauczy żadna książka!
Nowy wymiar marketingu Wykorzystaj możliwości nowych mediów dla tańszej, skutecznej i kreatywnej komunikacji z rynkiem i klientem.
Agenda szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia
1. Ewolucja marketingu. Współczesne trendy marketingowe na świecie i w Polsce.
– szczególne uwzględnienie trendów dotyczących sektora MŚP
– sieci społecznościowe
– Marketing 3.0 i Web 2.0 – konsumenci przejmują markę, marketing mobilny
2. Zmiany nawyków i zachowań konsumenckich. Nowe kanały dotarcia do klientów.
– z czego można zrezygnować, a co jest absolutnym must have?
3. Za darmo.
– gdzie obecność marki nie kosztuje?
– stosowanie strategii „za darmo” wobec klientów. Jak na tym zarobić?
4. Wizerunek w sieci – sposób na wyróżnienie i zbudowanie unikalnej marki
– w niektórych branżach wizerunek to wszystko co firma posiada
– reputacja – to zależy tylko od Ciebie
– 4 filary marki i jej wizerunku
– test Sinatry
– umiejętne wykorzystanie tego co już w firmie jest (testimoniale w komunikacji marketingowej, historia, wartości, know how i znajomość branży, firma to ludzie czyli
pokazanie „ludzkiej twarzy”)
5. Zaskocz odbiorcę czyli niestandardowe formy reklamy
– marketing wirusowy, marketing partyzancki, sensacja medialna
– ambient media
– kreatywność nie kosztuje i dba o budżet
6. Razem raźniej – cross marketing i cross promocje
– strategia win-win czyli trafny dobór partnerów sposobem na udaną promocję
– „strategia Księżyca”
7. Marketing w Social Media – strata czasu czy konieczność?
– niskie bariery wejścia i co poza tym?
– po co strategia w Social Media i dlaczego tak wiele firm się na nią nie decyduje?
– monitoring działań w SM
8. Wideo – przyszłość Internetu?
- You Tube,
- Vimeo,
- Instagram,
- Pinterest.
Aleksandra Biernat
Od ponad 10 lat związana zawodowo z marketingiem i PR, ponadto trener biznesu oraz coach. Pomysłodawca i koordynator wielu projektów marketingowych i PR-owych w kraju i zagranicą. Specjalizuje się w marketingu na rynkach wschodnich, biegle włada i szkoli również w języku rosyjskim. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego (Stosunki Międzynarodowe) i studiów podyplomowych Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (Zastosowanie Psychologii w Marketingu i PR). Ukończyła Szkołę Trenerów i Konsultantów Zarządzania Matrik oraz szkołę coachów (wg standardów ICF). Entuzjastka zastosowania coachingu w tworzeniu strategii marketingowych i budowaniu marek. Propagatorka i miłośniczka dobrego wzornictwa i komunikacji wizualnej.
Dofinansowane szkolenia dla małych i średnich firm
Misją projektu jest poprawa konkurencyjności Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw dlatego udział w szkoleniach dla tych firm jest dofinansowany aż w 50%. W szkoleniach mogą wziąć udział również pracownicy Dużych przedsiębiorstw jednak ich udział wymaga pełnej odpłatności.
O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń
Wydarzenie jest adresowane zarowno dla przedstawicieli malych i srednich firm, jak i dla osob zajmujacych sie marketingiem w duzych firmach i korporacjach. I ? Marketing to zastrzyk praktycznej wiedzy podanej w formie 18 minutowych prezentacji.