Jak powinna wyglądać recepcja w Hotelu a jak w Firmie?

Jak powinna wyglądać recepcja w Hotelu a jak w Firmie?

Jak powinna wyglądać recepcja w Hotelu a jak w Firmie?
08 stycznia
15:24 2022

Recepcja kojarzy się nam przede wszystkim z hotelem lub zajazdem. Recepcja jest miejscem, gdzie nowo przybyli goście mogą się zameldować, otrzymać kluczyk do pokoju. To właśnie na recepcji dowiemy się o szczegółach naszego pobytu i udogodnieniach. Aby więc zapewnić naszym gościom jak najbardziej komfortowy pobyt w naszych progach, zadbajmy o standard obsługi na recepcji.

Jaka powinna być idealna recepcja?

Przede wszystkim recepcja powinna być miejscem łatwym do znalezienia. Usytuować ją powinniśmy więc na otwartej przestrzeni tuż przy wejściu. Recepcja musi wyglądać schludnie, podobnie jak i recepcjoniści. Zwracajmy uwagę, aby osoby pracujące na recepcji obdarzały uśmiechem każdego, kto potrzebuje załatwić coś na recepcji oraz by nasi pracownicy mogli odpowiedzieć na pytania frasujące naszych gości. Jeśli nie udostępniamy łącza internetowego naszym gościom recepcja powinna być miejscem, gdzie każdy gość będzie mógł skorzystać bezpłatnie z dostępu do szerokopasmowego Internetu (zamulające WIFI tyko zirytuje naszych gości czy klientów). Obsługa pracująca na recepcji hotelowej powinna biegle posługiwać się językami obcymi – absolutne minimum to umiejętność swobodnej rozmowy w języku angielskim, znajomość innych języków będzie mile widziana i będzie dobrze świadczyć będzie o naszym biznesie. Jeżeli nie obsługujemy klientów zagranicznych, B2 będzie wystarczające. Dziś, poza językiem angielskim niezwykle cenna jest znajomość języka rosyjskiego, wszystko z powodu konfliktu w Ukrainie. Co prawda Ukraińcy posługują się odrobinę inną formą tego języka, ale nie przeszkadza to w komunikacji.

Jakie funkcje pełni recepcja?

Na recepcji można uiścić płaty, zamówi fakturę, poprosić o wezwanie taksówki czy wysłanie korespondencji, recepcja powinna odbierać także telefony i pełnić funkcję centrali – przełączać połączenia (dziś już mało spotykana funkcja), odpowiadać na pytania za pośrednictwem telefonu. Recepcja hotelowa powinna przede wszystkim służyć pomocą i sprawiać wrażenie, że jest sercem hotelu. Dlatego recepcjoniści powinni wyposażeni być także w gadżety, których goście potrzebują – ładowarki, plastry opatrunkowe czy też przewodniki po mieście. Jeśli posiadamy hotel w miejscowości słynącej z zabytków lub malowniczych okolic, warto zadbać, aby recepcja udzielała informacji na temat pobliskich atrakcji, a nawet prowadziła sprzedaż przewodników.

Recepcja w firmie?

Tu recepcja odgrywa inną rolę, głównie administracyjną. To tam, latają segregatory, listy, faktury i najnowsze ploteczki z życia firmy

A jak wygląda recepcja w Waszej firmie?

Korzystacie czy oracie – dziś w dobie cyfryzacji i pracy zdalnej, często wydaje się być zbyteczna, jednakże analogowi klienci jeszcze długo będą szukać miejsca gdzie mogą wypić kawkę i poczekać na prezesa 😉

Tags
Udostępnij

Powiązane artykuły

0 Komentarzy

Brak komentarzy!

W tej chwili nie ma żadnych komentarzy, czy chcesz je dodać?

Napisz komentarz

Napisz komentarz

<

12 + jedenaście =