Dobry biznes to dobry szef i pracownicy

Dobry biznes to dobry szef i pracownicy

Dobry biznes to dobry szef i pracownicy
08 czerwca
13:56 2022

Dobry biznes opiera się na dobrym szefie

Kondycja danego przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od jego szefa. Szef to osoba, która albo założyła dany biznes albo na drodze awansu lub przydziału piastuje owe stanowisko. Oczywiście szef nie robi w firmie wszystkiego własnymi rękami. Ma od tego swoich pracowników, a jeżeli jeszcze nie ma, ponieważ dopiero zaczął swój biznes lub jest w fazie rozwoju, to w przyszłości powinien się spodziewać ich zatrudnienia, bowiem każdy kto zakłada biznes ma nadzieję i robi wszystko by mieć jak największe zyski z danego przedsiębiorstwa a aby zwielokrotniać zyski często należy zatrudniać do tego kolejne osoby i zwiększać produkcję, obrót, i tym podobne czynniki.

Dobry biznes to również dobrze wykształceni czy wyszkoleni pracownicy.

Wiele firm inwestuje nie tylko w ładne meble czy dywan w sekretariacie. Inwestycje w wiedzę i podwyższanie umiejętności pracowników jest jednym z najistotniejszych elementów rozwoju każdego biznesu. Czy to małej kilkuosobowej firmy czy wielkiej jak na przykład wielkie korporacje zatrudniające setki osób na całym świecie, w różnych krajach. Bez odpowiedniego szkolenia i podstaw wpojonych kadrze pracowników, nawet najlepszy biznes po prostu nie wytrzyma konkurencji albo nie dostosuje się do tendencji rynku i upadnie.

Biznes zawsze rządził się swoimi prawami

Mówi się, że biznes rządzi się swoimi prawami a wiele rzeczy stawia ponad wszystko. Tak też te prawa które występują tylko w biznesie, choć w żaden sposób nie powinny mieć miejsca ale jednak bywają, to prawo do maksymalizacji zysków. Bywa, że efektem tej maksymalizacji jest traktowanie przedmiotowe pracowników. Wielu szefów uważa, że pracownik w firmie to w zasadzie towar, którym wypracowujemy zyski. Pracownik typu szkoleniowiec, w przykładowym biznesie jakim może być szkoła prowadząca kursy różnego typu, to wartość niematerialna, tak zwane zasoby ludzkie, ale analogicznie porównując do fabryki gdzie jest park maszynowy wytwarzający produkty, wynik tego porównania jest zbieżny, ponieważ w jednym i drugim przypadku dzięki nim wytwarza się dochód firmy. Każdy pracownik nie tylko powinien zarobić na siebie ale zarobić również na swojego szefa a ten siłą w relacji zwrotnej rzeczy musi zapewnić pracownikowi podstawowe narzędzia do pracy. Tak jak przedmiot właśnie, tak samo i pracownik ulega przysłowiowemu zużyciu, czasowemu lub trwałemu. Może zachorować, może stracić swoją moc produkcyjną, może ulec wypadkowi, jego umiejętności mogą się stać już nieodpowiednie lub nie na czasie, i tak dalej. Często pracowników traktuje się nie najlepiej wszystko po to aby zwiększyć dochody w biznesie. Choć jest to dość często spotykany proceder, miejmy nadzieję, że będzie on raczej zanikał na naszym rynku biznesowym a rzetelnych przedsiębiorstw dbających o pracowników i nie traktujących ich przedmiotowo jak maszyny będzie coraz więcej.

Tags
Udostępnij

Powiązane artykuły

3 komentarze

  1. Kotus30
    Kotus30 26 kwietnia, 16:48

    Szef założył swój interes i szef wie co chciał robić i jakich ludzi będzie do tego potrzebował. Zgadzam się w pełni z tym co jest tutaj napisane. Nie wyobrażam sobie firmy gdzie pracownicy byli by lepsi w fachu od szefa. To szef powinien wszystkich stawiać do pionu, odpowiednio szkolić i „ciągnąć za pysk”. dobry artykuł 🙂

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. Ja
    Ja 23 czerwca, 15:39

    Szef może być durniejsi niż jego ludzie, pod warunkiem, że potrafi wykorzystać ich talenty i skutecznie nimi zarządzać.

    Odpowiedz na ten komentarz
  3. Weronika
    Weronika 09 sierpnia, 11:53

    Znakomity artykuł. Przeczytałem go jednym tchem.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

<

cztery × dwa =