Assessment center jako sposób oceny pracowników

 Z ostatniej chwili

Assessment center jako sposób oceny pracowników

Assessment center jako sposób oceny pracowników
11 marca
08:42 2022

Assessment center to proces oceny kompetencji, w którym uczestnicy są obserwowani i oceniani przez obiektywnych asesorów. Jeśli chcesz podnieść poziom zaangażowania swoich pracowników, zmotywować ich do dalszego działania i rozwoju, poznać ich opinie dotyczące funkcjonowania firmy, poznać kompetencje każdego pracownika, a także sprawdzić jego kompetencję przed zatrudnieniem skorzystaj z assessment center już dzisiaj.

Assessment – Development Centre

Assessment center / Development center to wielowymiarowe procesy oceny kluczowych kompetencji dla firmy. Ich mocnymi stronami są: ocena potencjału kompetencyjnego pracwników, uzyskanie od każdego uczestnika feedbacku na temat tego potencjału, identyfikacja potrzeb rozwojowych i wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących ścieżek rozwoju uczestników procesów. Na czym polegają te procesy?Podczas jednego spotkania stosuje się ćwiczenia symulacyjne, testy psychologiczne i opcjonalnie wywiady kompetencyjne. Każdy z uczestników jest indywidualnie oceniany przez niezależnych obserwatorów. Po sesji pracownicy uzyskują ocenę i wspólnie z assesorem omawiają ją podczas indywidualnych konsultacji.

Ocena 360 stopni

Ocena 360 stopni to metoda subiektywnej oceny kompetencji pracownika. Jest ona dokonywana z wielu perspektyw pracowniczych relacji. Ocena 360 ma na celu generowanie rozwoju kadry menedżerskiej i poprawy efektywności zarządzania. Każda oceniana osoba uzyskuje informację zwrotną w postaci raportu, który może być wspólnie przeanalizowany podczas spotkania. Kwestionariusz składa się z puli pytań zamkniętych i otwartych. Informacja zwrotna i ocena kompetencji pracownika może dostarczyć ocenianej osobie bodźca do autorefleksji, a tym samym do zmiany i rozwoju.

Badania opinii pracowników i badania satysfakcji

Badania satysfakcji pracowników a także poznanie ich opinii na temat różnych aspektów funkcjonowania firmy pozwala sprawdzić w jakim stopniu pracownicy są zadowoleni ze swojej pracy, a także poznanie opinii na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa. Badania zaangażowania pozwalają z kolei poznać poziom zaangażowania pracowników i ich chęć do pracy. Wyniki takiego badania mogą być wykorzystane w celu poprawy atmosfery w firmie a także wprowadzenia zmian zwiększający potencjał pracowników. Do badania zaproszeni są wszyscy pracownicy, dzięki czemu można porównać różne opinie pracowników.

Testy rekrutacyjne  i zadania rekrutacyjne

Takie testy rekrutacyjne i zadania służą zweryfikowaniu różnorodnych umiejętności i kompetencji wśród kandydatów na pracowników. Stosuje się je podczas rekrutacji na różne stanowiska i wymagają od pracownika umiejętności logicznego myślenia. Zadania rekrutacyjne sprawdzają kandydata pod kątem różnorodnych działań, z którymi będzie musiał zmierzyć się na stanowisku.

Najlepsze szkolenia dla firm

Wiele firm zajmuje się oceną i rozwojem kompetencji pracowników. Firmy działają w branży HRM i aktywnie wspierają działy personalne firm a także oferują usługi związane z tworzeniem i wdrażaniem systemów zarządzania kompetencjami. Konstruuje kompleksową metodologię i narzędzia oceny i rozwoju kompetencji. Resolutio specjalizuje się w przeprowadzaniu oceny kompetencji metodą Assessment Center i informacji zwrotnej 360 stopni. Czemu służą zabiegi firmy? Identyfikacji talentów, diagnozowaniu potrzeb rozwojowych, budowaniu indywidualnych ścieżek kariery dla grup pracowniczych. Specjaliści projektują i wdrażają procedury rekrutacyjne.

Powiązane artykuły

1 Komentarz

  1. Edukacyjne Blogi
    Edukacyjne Blogi 06 czerwca, 03:57

    Służysz społeczności blogowej, pięknie składasz frazy. przyjmij najszczersze wdzięczności moich wyrazy 🙂

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

<

5 × trzy =